Boekenpraat: Blijf bij me (Becky Wade)

‘Flaptekst’:
Als geliefd Bijbelstudie-auteur Genevieve Woodward een anonieme brief ontvangt die verband houdt met het verleden van haar ouders, keert ze terug naar haar geboorteplaats Misty River, in de Blue Ridge Mountains, om de geheimen rond haar familie te ontrafelen. Maar zelf draagt Genevieve ook een geheim met zich mee en daar wordt ze mee geconfronteerd als Sam Turner, de eigenaar van de cottage waar ze tijdelijk verblijft, erachter komt wat ze met alles in zich probeert te verbergen.

Sam heeft zijn zorgen, zijn eenzaamheid en zijn imago als buitenstaander omarmd, en is erg op zijn rustige en afgezonderde leven gesteld. Het laatste wat hij wil, is dan ook de cottage op zijn landgoed verhuren aan een vrouw die worstelt met een probleem dat de herinneringen aan zijn grootste fout weer tot leven wekt. Maar hoe kan hij haar wegsturen nu ze hem zo hard nodig heeft?

Feelgood met een vleugje detective
‘Blijf bij me’ is een roman die helemaal past in het genre feelgood. Verliefdheid speelt een belangrijke rol, maar toch is de roman niet zoetsappig. Daarnaast speelt er een ander verhaal in deze roman, namelijk de zoektocht naar de waarheid over het verleden van de ouders van Genevieve. Die verhaallijn geeft deze roman een vleugje detective en maakt het verhaal heel boeiend.
Een centraal thema in deze roman is ook openheid: je openstellen voor andere mensen en voor God. Dit komt heel duidelijk naar voren in een verslaving waar Genevieve mee worstelt. Becky Wade laat op een mooie manier zien hoe eenzaam de strijd tegen verslaving is en hoe openheid kan helpen.

Flashbacks naar het verleden
In deze roman verwerkt Becky Wade regelmatig een flashback naar het verleden. In eerste instantie kon ik die flashbacks moeilijk plaatsen en vroeg ik me af wat ze met het verhaal te maken hadden. Naarmate het verhaal vorderde, werd duidelijk waarom deze flashbacks in het boek staan en vond ik ze ook echt van toegevoegde waarde voor het verhaal. Ze laten iets zien van hoe trauma’s uit het verleden het leven van vandaag kunnen beïnvloeden.

De roman ‘Blijf bij me’ van Becky Wade vertelt het verhaal van de christelijke schrijfster en spreekster Genevieve. Zij worstelt met een verslaving en probeert dat voor haar publiek verborgen te houden. Ze gaat echter ten onder aan haar verslaving en weet dat het anders moet. Daaraan gaat ze werken op de boerderij van Sam, die een waardevolle vriend blijkt te zijn.
‘Blijf bij me’ leest snel en makkelijk en past prima in het genre feelgood. Tegelijkertijd is er de serieuze ondertoon van de zoektocht naar God en het omgaan met een verslaving. Ook is er een verhaallijn die bijna aandoet als een detective. Een boek met diepgaande thema’s, maar ook met een vleugje humor hier en daar. Ik heb er erg van genoten.
⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer informatie over Blijf bij me

Koop ‘Blijf bij me’ bij bol.com.

Titel: Blijf bij me – Misty River 1
Becky Wade
Vertaling: Els Geertsema-Geluk
De Parel
Christelijke roman (feelgood)
434

6 gedachten over “Boekenpraat: Blijf bij me (Becky Wade)

1. Dit klinkt als een goede combinatie van liefdesverhaal met detective! Ik ben overigens nu bezig in de Amish roman Met naald en draad die je laatst aanraadde : ) Ik vind het daar gezellig!

Geliked door 1 persoon

2. Dit vond ik zo’n leuke roman om te lezen, echt een fijne schrijfster! Ik ben benieuwd naar de andere delen van de serie.

Like

1. Dit was voor mij het eerste boek van Becky Wade, maar ik vond het ook een heerlijk boek. De andere delen van de serie heb ik inmiddels ook gelezen en ik ben benieuwd naar wat er nog meer uit gaat komen.

Like