Boekrecensie: De charmante cadeauwinkel (Manuela Inusa)

Orchid runt een charmante cadeauwinkel in Valerie Lane. Ze doet dat met veel plezier en geniet van het contact met haar klanten, maar ook van het contact met haar vriendinnen in de leuke winkelstraat. Orchid is een open persoonlijkheid, maar haar vriend Patrick is juist heel gesloten. Dat begint Orchid steeds meer te irriteren. Ze probeert hem uit de tent te lokken, maar Patrick blijft net zo gesloten als altijd. Kan Orchid de relatie met hem wel volhouden of moet ze toch iets met haar gevoelens voor Tobin, de eigenaar van de bloemenwinkel in Valerie Lane?

De geheimzinnige Orchid en Patrick
Dit is het vijfde deel in de serie ‘Valerie Lane’ en in de eerste vier delen wordt al duidelijk dat met name Patrick een ‘geheimzinnige’ persoon is. Hoewel dit vijfde deel in de serie draait om Orchid en haar verhaal, speelt het verhaal van Patrick er een grote rol in en dat vond ik heel interessant om te lezen. Orchid is open, gezellig, behulpzaam en klantvriendelijk, maar Patrick lijkt het tegenovergestelde. Op een mooie manier gaat dit feelgoodverhaal in op hoe de relatie tussen hen al dan niet stand kan houden.

De vriendinnen van Valerie Lane
In dit vijfde boek komen alle andere winkeleigenaresses uit Valerie Lane ook weer voor in het verhaal. Zij vormden de hoofdpersonen van de eerste vier boeken in de serie. In dit vijfde deel ken je dus alle winkeleigenaresses goed en dat maakt het boek een ‘gezellig’ boek om te lezen. De vriendinnen hebben allemaal hun eigen verhaal en hoewel het verhaal van Orchid centraal staat in dit boek, is het leuk om ook de andere winkeleigenaresses weer ‘tegen te komen’.
Het boek is een echt feelgoodverhaal, waarin de liefde een grote rol speelt, maar er is ook aandacht voor de dagelijkse gang van zaken in de cadeauwinkel. Een heerlijk boek om een paar avonden bij weg te dromen.

‘De charmante cadeauwinkel’ van Manuela Inusa is het vijfde deel in de serie over het leuke winkelstraatje Valerie Lane. In dit deel draait het om Orchid, de eigenaresse van de cadeauwinkel. Zij is een open boek, maar haar vriend Patrick is juist heel gesloten. Het stelt Orchid voor de vraag of en hoe de relatie met Patrick stand kan houden. Of moet ze misschien toch iets met haar gevoelens voor Tobin, de eigenaar van de bloemenwinkel in Valerie Lane?
Ook dit vijfde deel in de serie is weer een echte feelgood. Een groot deel van het verhaal draait om het liefdesleven van Orchid, dat nogal ingewikkeld is. Het verhaal van Patrick geeft dit boek een originele invalshoek. Daarnaast kun je ook in dit boek weer heerlijk in gedachten winkelen in Valerie Lane. Een boek om fijn een paar uurtjes bij weg te dromen.
⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer informatie over De charmante cadeauwinkel

Koop ‘De charmante cadeauwinkel’ bij bol.com.